MINGGU ORIENTASI

Posted by Unknown On 03 June 2011 0 comments

4.50pagi~

Weow... Weow.. Weow.. (siren dibunyikan oleh abe fesi) mengejutkan sekumpulan mahasiswa/siswi yg sdang enak tdur di dorm.. Kelihatan ad yg sudh brada di bwah untuk brbris dlm kumpulan.. Dlm msa e2, ad juga pelajar yg blum brsiap.. Di dorm, suasana agak kelam kelibut.. Setelah slesai smua pelajar beratur dlm kumpulan.. Mereka bergerak ke surau brdekatan untuk brjemaah.. Stlah slsai bers0lat.. Pelajar diarah ke DEWAN utk mndgar kuliah moral.. "wargh... Mengantok sngguh" bisik hati aku sndrian.. Aku toleh kanan kiri.. Nampak rmai kwn2 aku yg menguap krna mengantok.. Mana tdakny.. Habis program pkul 12 lby, 4pagi dh kna bgun.. Dh abeh kuliah moral.. Ad aktvty yg dijalnkn.. Antarany Lawatan ke library, campus walk, senamrobik, sesi bergambar, dan taklimat perknaan dgn pendaftaran shinggalah ke pengenaln kpda subject yg akn aku blajar nant.. Ktika campus walk, aku n kwn2 dibwa meronda ke sekitar USM utk mgenali srba sdkt tntg pjabat2 n tmpat2 pnting.. Pda aktvt mlm, brlakunya aktvt dlm kumpulan.. Dimana kami ditugaskn utk persembahan smasa mkan mlm di majlis pnutupan pelajar bru.. Aktvty minggu yg pnat.. Membuatkn aku sgt ltih sbb xckup tdur.. Tp, aku gagahkn dri gk.. Pada hari 2hb 6, usm ad buat kempen drma darah.. Aku merupkn slah seorg yg trlibt.. Hari yg dinanti2kn tlah tiba.. Pda sblah mlm 3hb 6, majlis mkn mlm diadkn dh dwan utama.. Antra tetmu Vip adlh pgarah dekan.. Kini, tba sudh gliran pelajar utk membuat persembhan.. kumpuln aku perlu membuat prsembhan, Teater muzikal.. Dgn berkat kesaran, kekentaln.. Akhrnya kumpulan kami mendpt JOHAN..


0 comments:

Post a Comment