PENANTIAN SUATU PENYIKSAAN

Posted by Unknown On 03 June 2011 0 comments

Assalammualaikum w.b.t.. Hohoy.. Sepiii btol blog AKU ADALAH AKU ni.. Lama sudh aku menyepikan dri... Maklumlah.. Bz skang ni.. Ap yg dok bz pn xtaw la.. Rasanya 5 bulan kot xupdade blog ni... Oklah, nk dishortkn stori.... Dlm aku dok xwt apa(melenggung), tetba plak nk tulis skit kt bl0g ni.. Nk tuleh pa pn xtawla.. Xkan nk mresahkn diri ag.. Xmolek tu.. Haha.. Orait, Sebelum ni.. Aku dh bnyk meresahkn dri kt blog ni.. Tp.. Nk hbaq mai.. 2 dlu, skg da ok KOT*.. Idup pn da xmcm dlu g.. Slama 5 bulan yg brlalu.. Mcm2 bnda brlaku.. Pa bnda?
ntah.. Time aku ada mud, aku update la blog.. Lau mud pn mcm SEMUT.. Biaq p la kt c2.. Haha.. Tp, ad gk yg dok suh update blog.. Tp ntah.. Aku mcm kebuntuan idea n kekeringan ayat nak post. Dh tuleh pn, da 2 simpan kt DRAF.. Postny xpon.. Haha..

Okla, ckp bnyk pn tarak guna.. Mai Nak hbaq skitlah.. Skg aku ada di KELANTAN.. wat gapo? .ha2.. Pndai pulak brkecek kelate :D Kalau sblum ni, aku dirundung ksdihan mlampau(thap nk gntung dri gna tali kasut) oleh krna xwt ap2.. Mana xnya.. Lpaih ja STPM(2009).. Xgmana pn.. Mana xnya.. Result pn cm hampeh.. Pdan muka bnyk men.. Haha.. Tp, smpat gk brkrja sbgai peniaga yg brjaya.. Niaga pa? Kdai mkan je.. E2 da jd minat aku.. Dlm msa 2, aku ad la apply SPA,POLITEK.. Alhamdulillah.. Dpt wei poli.. Tp yg sdy.. Bapak aku xbg pg.. Nk wat cmna.. Kma ekot gk.. Xkn nk mlwan.. Da 2, aku pn mkin srab0t memkirkn msa dpan.. Xkn nk krja kdai mkan smpai TUA.. mana bleh.. Sapa nk kawen dgn aku nant.. Haha.. Dlm dok TEKANAN tu.. Pak sdara aku, gtaulah yg USM(DIP NURSING) da bkak permohonan.. Nk gtau la sket.. Abg aku no.1 memang stadi kt USM.. Bdang nursing gk.. Tp bru setaun kn.. Time 2 aku terpk.. Peluang dh ad dpn mata kn.. Trus aku apply.. Kmudian.. Slang bbrapa minggu.. Aku brjaya trplh ke temuduga.. Saangkaan aku ngat xdpat.. Tp alhamdulillah.. Brkat ksabaran aku.. Aku brjaya ditempatkn di USM.. Jgn dok tnyala ap aku rasa.. Hepi kot.. Ngat xdpt.. Katany, yg mohon 6,000 org... Yg ditapis ke temuduga jdi 400 org.. Kmudian yg diambil 100lby.. Mcm xsngka.. Cempedak jdi nangka..


"Penantian suatu penyiksaan.. Dalam kebuntuan sebuah kesampaian.. Di ulit sepi yg mencengkam.. Bgaikan pngguk merndukan bulan purnama.." lagu ni, memg kna btoi dgn kehdupan aku.. Tp, yg sepi bkn pasal xda awek or ap.. Tp, sepi krna kehdupan yg jauh tdak berpenghuni.. Dlm penantian aku selama 4tahun(after SPM) Untk mrasa sebuah kehdupan di University.. Akhrnya menjdi kenyataan..
Akulah SISWA.. ahahaha..


Adakah aku yg brmimpi di siang hari,
Bgai sebuah mimpi yg xpasti,
Tpi kini, kepastianku menjadi erti..
Dlm erti sebuah kehidupan..
Yg akn aku lalui, dlm denai hari2..

0 comments:

Post a Comment