Terima Kasih SAHABAT

Posted by Unknown On 29 January 2011 0 comments

As'kum kpda pembaca yg dihormati skalian.. Memandgkn mata xdpt nk lelap lg.. Izinkn aku utk mengarang sesua2.. Kali ni, aku nk brcrita pasal KAWAN.. Ataupn omputeh kata friends.. Mrjuk kpada rmai.. Smua org ad kwan2.. Dan bgtu jgak aku.. Jd nk kongc la serba sdkit bout it.. Aku ad seorg kwn pompuan yg brnama..... Huhu.. Xpyah dsbutkn.. Knapa mst aku nk coret pasal dy? Hoho.. Sbb dy ni tersgtlah teristimewa buat aku.. Smuenyela.. Utk idup aku, jiwa n raga.. Nk dipnjgkn crita, aku mengenali dy dh lame sbnarny.. Nk dkat 4 5 taun.. Npe dy the choosen one? Sbb, hanya dy yg fhami aku.. Ap yg dy tau? Smualah.. Sgala yg aku ad dr a smpai z.. Dy yg fham sgt2 ati aku.. Betul2 memahami dri ini.. Sehinggakn satu tahap, dy dh leh hafal, ap yg aku akn ckp lau kmi gduh or something.. Kira dh hafal la kn pgai aku.. Tau jela pgai aku ni.. Kejp2 nek angin.. Nk wt cmna, dh ayah aku pn cm2.. Well, bapa borek anak rintik.. Ap yg aku nk puji pasal dy.. Dy memg seorg yg sgt penyabar.. Pnah aku marah dy smpai kuar caci maki n sgala mencrut kt dy.. Tp, dy sbar n tenang je fhami aku.. Dlu memg la melenting.. Ble dh lame2, dy da biase n xkesah pn.. Dy jgakla yg jd penyejuk ati aku dikala tgah marah sgt2.. E2lah dy btapa pnybr orgny.. Selain tu, dy memg seorg teman yg sntiasa memahami aku n sntiasa ad bla aku perlu.. Sekurg2ny, xadla aku jd mcm owg gla.. Well, aku ni memg ske meresah xtntu pasal kn.. Kejap ok, pas2 tachin n smuala.. Lg2 lau bab ptus cinta.. Pergh.. Memg xdpt control ag.. Nsibla dy ad.. Kt dy jgak yg aku always ngadu.. Mnx khidmat nasihat.. Ap nk wat.. N alhamdulillah.. Skit bnyk dpt membantu.. Dy jgkla yg bg aku ketabahan dlm menjalani liku2 hdup.. Yela, idup aku ni, da ibrat mcm ap je.. Ap pn xad.. Ad awek pn, kna tinggal.. Curahla syg sgala, tp? Xtrblas jua.. Sia sia kn? Tp, ap2 pn, aku xpnah nyesal dgn smua 2.. Aku amek sbg satu pgajaran.. Umur aku dh meningkt usia.. Mane tau ad jdoh? Kawen? Haha.. Dr stula aku blaja n timba pgalaman.. Slow2 la kata org.. Jd, kt mane pn, lau aku tgah sdy, cpat2 aku cri dy.. Ngadu sgala.. Aku luah sgala ap yg aku rasa..
Nk kongc ap yg aku rasa.. Tp ksian kt dy.. Kne dga ap yg aku nk ngadu.. Aku pn xtau.. Ble crita kt kwn2 len, xsme mcm mana yg dy cooperate.. Maybe sikap dy yg memahami kn.. Slain tu, sgala soal n hal peribadi, smuany dy tau.. Sbb aku believe kt dy.. Dy baek sgt.. Pnah dlu aku gduh besar dgn dy, xpulak aku dga dy hboh2 pasal peribdi aku yg bruk ni.. Maybe dy xnk aib kn aku kn? Dy bleh je ugut aku.. Tp 4 what? Kan dosa besar nameny.. Huhu.. Kdg2, aku ksian kt dy.. Act, dy pn ad gk ngdu pasal probs dy.. Well, kdg2 gduh dgn kwn laki dy.. Stahu aku, dy ad minat kt laki ni.. Baik orgny.. Tp biasalah, lumrah idup.. Kejap gduh, baik, gduh.. Jd kt aku la tmpat dy ngadu.. Tp ap2 pn, aku doakn dy agar diketemukn jdoh dgn org yg baik2 n dipenuhi dgn sgala cri2 yg dy idamkn.. Dan alhamdulilah.. Slama 4 5 taun knal, kmi xpnah lost contact.. Always gk dgn dy.. Tiap msa.. Kdg2, lau dpt kol free or ap2.. Kt dy jgak aku perabis.. Yela, dripda tbuang cm2 je? Tp skg, dy agk bz dgn study ny.. Biasala.. Dy ni pndai orgny.. Tiap2 sem, pointer memg mantop.. Bru2 ni dy dpt anugerah dekan.. Aku ad janj nk bg somethng kt dy.. Tp xtrlaksana janji2 aku tu.. Sbnarny, dlm tempoh 4 or 5 taun kmi knal, tp xpnah pn jmpe.. Plik kn? Trima kasih kawan :))



0 comments:

Post a Comment